داوری آثار بخش ادبیات جشنواره ملی حضرت علی اكبر(ع) آغاز شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا از جشنواره ملی حضرت علی اكبر(ع)، 'مصطفی امیدی' افزود: با توجه به این كه روز چهارشنبه، هفده خرداد، آخرین مهلت ثبت نام جشنواره در بخش ادبیات بود، داوری این آثار از امروز آغاز می‌شود.

مصطفی امیدی افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه بخش ادبیات شامل شعر، ادبیات داستانی، نثر ادبی و پژوهش است كه هر كدام از این اثار در گروه تخصصی خود، مورد ارزیابی داوران قرار می گیرند.

امیدی اظهار داشت: درون مایه و محتوا، تازگی مضمون و چگونگی پرورش آن، قریحه و چند و چون آن، شناخت درست از قالب و ساختار و هماهنگی سبك و ارائه، توجه به عناصر موسیقایی شعر (روانی، وزن،‌ قافیه های درونی و كناری)، قدرت تخیل، تصویرسازی و شخصیت پردازی، و كیفیت استفاده از فنون و صناعات ادبی از جمله ملاك های داوری در بخش های شعر و نثر ادبی هستند.

وی همچنین پیش از این اهمیت و ضرورت موضوع، نوآوری و تازگی موضوع و مضمون، انتخاب روش تحقیق مناسب و رعایت اصول آن، ساختار علمی اثر(پیوند منطقی بین مطالب)، طریقه­ی صحیح استدلال و بررسی فنی موضوع و ارائه نظرات و تحلیل­های درست، اعتبارعلمی و روزآمد بودن منابع مورد استفاده و رعایت امانت در ذكر منابع و ... را از جمله ملاك های داوری در گروه پژوهش بخش ادبیات اعلام كرده بود.

جشنواره ملی حضرت علی اكبر (ع) یازدهم تیر ماه برگزار و برترین های رشته های مختلف معرفی می شوند.

فراهنگ **1630**1588





:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: